które pomogą Ci odkryć Twoje mocne strony i rozwinąć własny styl pracy.
Masz nieograniczoną ciekawość i nieokiełznaną wyobraźnię, czujesz w sobie pasję, ale czy potrafisz zarazić nią innych? Na Kursie Reżyserii będziesz miał możliwość sprawdzić się w pracy z aktorami i nauczyć się ich uruchamiać do naturalnej i spontanicznej gry.
Musisz dowiedzieć się jak rozumieć i inspirować aktora. Odnaleźć kod tej komunikacji. Relacja reżyser-aktor to dynamiczny związek oparty z jednej strony na zależności, z drugiej na zdobywaniu autonomii.
Nie wystarczy świetny pomysł. Reżyser musi umieć spojrzeć na własne dzieło krytycznie, dokonywać trudnych wyborów. Nie bać się porażki.
Program Kursu Reżyserii ma dać praktyczne narzędzia do tworzenia całych światów, które na długo zapadną w pamięci widza. Wizja reżysera musi być krystalicznie czysta a jednocześnie dać przestrzeń dla wyobraźni aktora i widza.
Kurs Reżyserii jest dla tych, którzy nie boją się szukać własnych dróg i ruszą w nieznane, którzy mają w sobie odwagę do zadawania prowokujących pytań i docierania do nieoczywistych odpowiedzi.
Jak przełożyć pojęcie na granie? Jak utrzymać w sobie wielką wizję?
Świat teatru to nieustanna konfrontacja. Poszukiwanie nowego i nieuchwytnego. Nasz elastyczny program dostosuje się do Twojego potencjału. Będzie Cię zaskakiwał i zmuszał do ciągłej zmiany. Raz będziesz tworzył teatralne światy we własnej wyobraźni, innym razem doświadczysz kreatywnej pracy zbiorowej.
Nasi przyjaciele – reżyserzy i aktorzy – będą Ci zadawać istotne pytania o to, co jest niemożliwe, co jest ukryte, o Twoje osobiste historie i Twoje przekonania.
Poszukujemy osób z instynktem wizualnego opowiadania, bezkompromisowych, żądnych przygód, chętnych do współpracy w nowatorskim programie teatru przyszłości. W skrócie: szukamy tych, którzy jutro staną się wiodącymi reżyserami.
Misją Kursu Reżyserii jest rozpoznanie i opiekowanie się tymi, którzy mogą mieć wpływ na przyszłość polskiego teatru. Chcemy wspierać silne indywidualności w atmosferze nieustannych eksperymentów artystycznych, aby móc tworzyć ekscytujący i znaczący teatr.
Skupiamy się na reżyserskich narzędziach:
I Działanie i Opowiadanie Rozpoznanie: „co się dzieje” w tekście a „co było przedtem”. Tworzenie struktury obrazów i wrażeń.
II Analiza i Konceptualizacja Penetracja tekstu i badanie kolejnych jego warstw. Zrozumienie struktury dramaturgicznej. Docieranie do ukrytych znaczeń. Testowanie jak to wszystko działa w graniu „na żywo”. Poczęcie wizji. Dokonywanie odkryć.
III Organizacja i Przygotowanie Planowanie cyklu pracy. Prognozowanie przebiegu prób. Bycie obecnym „tu i teraz”.
IV Praca z zespołem Badanie energii i kreatywności zespołu. Wymiana pomysłów i intuicji z aktorami i współpracownikami.